zondag 1 januari 2017

Seizoen 17, nog maar één week wachten!

Het is 1 januari 2017. Op deze dag wenst iedereen elkaar geluk toe en geeft men elkaar de beste wensen. Maar waarvoor is dat geluk eigenlijk nodig? Voor het ontrafelen van het grootste en leukste mysterie van de Nederlandse televisie natuurlijk! Traditiegetrouw begint Wie Is De Mol? begin januari en dat geluk heb je wel nodig. Zaterdag 7 januari is het tijd voor de start van het zeventiende seizoen. Het speelt zich af in Oregon, een staat in de Verenigde Staten. Een groot pluspunt van dit seizoen is dat Moltalk verplaatst is van NPO 1 naar NPO 3. Het concept is leuk, maar dan niet voor een enorm publiek op NPO 1. Vroeger was alles beter inderdaad, toen Moltalk nog met een haperige stream in een keldertje werd uitgezonden zonder er een enorme show van te maken. Vorig seizoen begon ik, na al meer dan 10 jaar een trouwe fan te zijn geweest, met deze blog. Dat werd een groot succes, ik wil daarom nog een keer iedereen bedanken voor alle toffe reacties en het mooie aantal volgers dat we vorig jaar bereikt hebben. Dit jaar ga ik gewoon weer stukjes schrijven! Om te beginnen, een zeer korte introductie voor dit zeventiende seizoen.

De tien kandidaten van dit seizoen! Diederik draagt de mol. Humor!

De kandidaten dit jaar van links naar rechts: Thomas, Jochem, Sanne, Vincent, Diederik, Art, Yvonne, Jeroen, Sigrid, Roos en Imanuelle. Oh wacht, Art is nog steeds de presentator. Ik vertrouw hem nog steeds niet. Ik ken de helft van de kandidaten, maar ik laat me graag verrassen door de leuke mix van BN'ers die de programmamakers altijd weet te creëren. Ik hoop dat het na vorig jaar niet nogmaals zo makkelijk wordt gemaakt wie de Mol is.

Om nog één keer terug te komen op dat geluk en de beste wensen, hierbij mijn eerste gok wie dit jaar de Mol is. Deze gok is gebaseerd op feiten over de kandidaten, wekenlange research, karakterschetsen, de eerste filmpjes en blind mijn vinger bewegen totdat iemand "Stop!" riep. Ik vind dat het geen zin heeft om je van tevoren al veel op te zoeken over de kandidaten, een verspilling van tijd als je het mij vraagt. Of het nou een schrijver, programmamaker, actrice of danser is, in een spel vol intriges en mysteries ben je altijd anders en neemt iedereen een rol in die je vooraf niet zou kunnen voorspellen.

De mol: Roos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten